
Laikā ap 2000. gadu kāds latviešu programmētājs Edgars strādāja ar daudziem internetveikalu projektiem, kuri, lai cik dažādi arī nebūtu, laika gaitā saskārās ar vienām un tajām pašām problēmām.
Tolaik Edgars veidoja un apstrādāja interneta veikalus ar to CMS sistēmām, taču drīz vien viņš saprata, ka interneta veikalu CMS sistēmas ir daudz par maz – redzot visu e-komercijas procesu no tā sākuma līdz pašam gala lietotājam, programmētājs saprata, ka standarta interneta veikali ar to CMS sistēmām pat ne uz pusi nesedz visus tos procesus un ikdienas darbus, ar ko interneta veikali un citi komercijas uzņēmumi saskaras.
Redzot visas problēmas un neefektīvos veidus, kā e-komercijas uzņēmumi komunicē gan ar ienākošajiem (daudzie piegādātāji ar viņu atsevišķajiem noteikumiem, produktiem, cenām utt.), gan izejošajiem (izpaltītāji un pircēji) avotiem, Edgars saskatīja ikkatra e-komercijas uzņēmuma ikdienas galvassāpes un problēmas. Un to redzot, viņš nonāca pie vienkāršas izpratnes – kaut kas ir jāmaina, un šīm izmaiņām ir jābūt samērā masīvām.
2010. gadā, iekrājot vairāk nekā 10 gadu pieredzi darbā ar dažādiem projektiem, tostarp arī ar e-komerciju saistītiem tehniskajiem procesiem, Edgars uzsāka jaunas e-komercijas sistēmas izstrādi. Šīs sistēmas izstrādes vīzija bija nosegt un atbalstīt visus ar e-komerciju saistītos procesus, tostarp arī piegādātājus un viņu noliktavas, dažādās cenas un izmaksas, kas saistītas ar piegādātāju noteikumiem un attālumiem, produktu katalogiem, produktu aprakstiem, datu apmaiņu, datu savietojamību ar grāmatvedības, pasūtījumu apmaksas un citām sistēmām un vēl daudz ko citu. Lielais mērķis bija izveidot pilnīgu un veiksmīgi strādājošu i-veikalu, kas būtu piemērots jebkuram produktam, maksājumiem un produkta piegādes modelim, kā arī katra uzņēmuma individuālajam biznesa modelim. Un šī procesa, ideju un mērķu rezultāts bija pirmā ECOM 2.0 sistēmas versija, kuras ideoloģija un vērtības ir nemainīgas vēl šobaltdien.
2013. gada sākumā Edgars strādāja ar liela mēroga projektu, un šī projekta realizācijas ietvaros programmētājs izjuta nepieciešamību izstrādāt pašam savu satvaru (framework). To paveicot un rezultātā arī izpildot visus projektam nepieciešamos uzdevumus, nebija ilgi jāgaida, līdz Edgars pārrakstīja visu viņa izstrādāto e-komercijas sistēmu jaunajā satvarā (satvaru un tā filozofiju Edgars nodēvēja par DGV, kas saīsinājumā nozīmē “Do. Get. View.” – tulk. no angļu valodas “Paveic. Iegūsti. Apskati.”).
Kopš 2013. gada beigām mēs ECOM 2.0 sistēmu pazīstam tādu, kāda tā ir šobrīd – sarakstīta uz Edgara paša izstrādātā satvara bāzes ar dažādām papildu iespējām, funkcijām un moduļiem, kas tiek papildināti un pilnveidoti ik katru dienu. ECOM 2.0 klientam tas nozīmē nopietnu e-komercijas sistēmu ar plašu funkcionālu dažādās tās versijās (Standard, Individual, Premium un citas versijas, kas šobrīd ir izstrādē) ar vienkārši pievienojamām funkcijām un iespējām jebkurā brīdī sev nepieciešamo funkcionāla klāstu papildināt vai mainīt atbilstoši e-komercijas uzņēmuma biznesa vajadzībām un mērķiem.
P.S. Sirsnīgi sveicam Jūs Jaunajā, 2017. gadā!